Workshop Sociale media voor non-profit (fondsenwervers)
In deze interactieve workshop krijg je de handvaten om sociale media strategisch in te zetten voor jouw non-profit organisatie. In de namiddag gaan we praktisch aan de slag. Je leert wat de meest succesvolle formats zijn voor de populairste sociale media kanalen en kan je strategische én praktische vragen stellen aan een sociale media expert.
In deze interactieve workshop krijg je de handvaten om sociale media strategisch in te zetten voor jouw non-profit organisatie. In de namiddag gaan we praktisch aan de slag. Je leert wat de meest succesvolle formats zijn voor de populairste sociale media kanalen en kan je strategische én praktische vragen stellen aan een sociale media expert.
Je zal een antwoord krijgen op vragen als:
- Wat wil je bereiken op sociale media? (know-like-trust model)
- Hoe kies je de juiste kanalen voor jouw doelgroep?
- Succesvolle formats en strategieën voor je fondsenwervingscampagne op sociale media
- Voorbeelden uit de praktijk: welke content werkt écht?
- Tools en tips voor beeld- en videobewerking
- Live feedback en antwoorden op jouw specifieke vragen
De workshop bestaat uit technisch en strategisch advies, praktische voorbeelden, tools en tips. Vragen kunnen gesteld worden voor, tijdens en na de sessie.
Lesgever is Delphine Van Belleghem, social media freelancer en communicatietrainer. Ze studeerde sociologie, ontwikkelingssamenwerking en digital business. Ze heeft meer dan tien jaar ervaring in het werken voor non-profit en sinds begin 2018 stelt ze haar kennis als freelancer ter dienste van haar non-profit klanten.
Praktische info
- Donderdag 20 maart, van 09u30 tot 16u00
- Huis van het Nederlands Brussel, Philippe De Champagnestraat 23, 1000 Brussel (lokaal 4.02)
- Taal: Nederlands
Deze sessie staat open voor leden en partners en fondsenwervers die werken voor niet-commerciële entiteiten.