Datagedreven fondsenwerving
Tijdens deze dag geeft Ilja De Coster je een deep dive in zijn geheimen over datagedreven fondsenwerving.
Tijdens deze dag geeft Ilja De Coster je een deep dive in zijn geheimen over datagedreven fondsenwerving.
Hoe je het ook draait of keert, bij fondsenwerving gaat het ook over het financieel resultaat. Zamelen we genoeg geld in om de missie van onze organisatie te vervullen? En doen we dat op een efficiënte manier? Hebben we de impact die we willen realiseren? We moeten dus voortdurend meten of we het goed doen.
In deze masterclass richten we ons op een reeks sleutelcijfers, Key Performance Indicators, die ons inzicht geven in hoe gezond onze fondsenwerving is.
We bekijken verschillende niveaus: het niveau van de fondsenwerving als geheel, het niveau van elk fondsenwervingsprogramma afzonderlijk en het niveau van de schenkersrelaties. We denken na over het verschil tussen de korte en de lange termijn en zorgen ervoor dat we geen sleutelcijfers gebruiken die misleidend zijn.
Niet elk key figure is relevant voor elke organisatie. Je verlaat deze masterclass met een aangepaste lijst van key figures.
Deze opleiding wordt gegeven door Ilja De Coster, vicevoorzitter van de Fundraisers Belgium en senior consultant fondsenwerving. Al meer dan 20 jaar ondersteunt hij de fondsenwerving van verschillende grote en kleinere organisaties. Hij is directeur Donor Relationship Management en Data Strategy bij The DonorVoice.
Deze sessie is geschikt voor leden en fondsenwervers die werken voor not-for-profit organisaties die op strategisch niveau bezig zijn met fondsenwerving.
Praktische info
Dinsdag 20 mei, van 09u30 tot 16u00 (lunch is inbegrepen)
Huis van het Nederlands, Philippe de Champagnestraat 23, 1000 Brussel
Het aantal deelnemers wordt beperkt gehouden om de interactie te garanderen.