Marketingstrategieën om je fondsenwerving te versterken
Marketing en fondsenwerving worden vaak samen genoemd. En terecht, want ze kunnen naadloos in elkaar overgaan. Marketing is de drijvende kracht achter het betrekken en motiveren van schenkers, fondsenwerving is de kunst van het optimaliseren van schenkingen. Hoe breng je beide disciplines samen?
Marketing en fondsenwerving worden vaak samen genoemd. En terecht, want ze kunnen naadloos in elkaar overgaan. Marketing is de drijvende kracht achter het betrekken en motiveren van schenkers, fondsenwerving is de kunst van het optimaliseren van schenkingen. Hoe breng je beide disciplines samen?
In het beste geval hebben fondsenwervers een ingebakken marketingreflex, maar net zo vaak is er geen tijd om zeer bewust na te denken over het inzetten van marketingtechnieken om schenkers te bereiken, te inspireren en positief te verbinden met je merk en verhaal.
In deze sessie zullen we volgende topics vastnemen:
- Het spannende en gevarieerde marketinglandschap.
- Hoe marketing kan bijdragen aan een gelaagde en succesvolle fondsenwervingsstrategie.
- Welke trends het huidige marketinglandschap bepalen.
- Wat we kunnen leren van tools en technieken om de betrokkenheid van schenkers te stimuleren en hoe we effectief contact kunnen maken met onze doelgroepen, die relatie kunnen optimaliseren zonder schenkers weg te jagen.
Wij beloven jou:
- Een overzicht van de ingrediënten die nodig zijn voor een succesvolle marketingstrategie.
- Inspiratie en tools met betrekking tot het gebruik van marketing in functie van het realiseren van fondsenwervingsdoelstellingen.
- Een mooie en evenwichtige mix van theorie, uitwisseling en oefeningen.
- Een interactieve sessie.
Voor wie is deze sessie bedoeld?
Voor fondsenwervers met of zonder voorkennis van marketing
Deze sessie is opgedeeld in twee delen
Voor de lunch:
Wat kunnen fondsenwervers leren van marketinginzichten?
Na de lunch:
Hoe gebruik je marketingtools in een fondsenwervingscontext?
De sessie wordt gegeven door:
Frank Geers: marktonderzoeker (MaResCon Consulting) en docent marktonderzoek en marketing aan Vives Hogeschool en HoGent
Jeroen Brugge: freelance marketing- en fondsenwervingsexpert (Noguru Consult) met meer dan 20 jaar ervaring in organisaties als Plan International België, Natuurpunt, Oxfam Fairtrade en Coördinator Fondsenwerving bij 11.11.11
Feedback door deelnemers aan deze sessie:
"Zeer interessante training, altijd goed om de belangrijkste marketingonderwerpen op te frissen, zeer professionele trainers."
"Ik heb Jeroen en Frank ervaren als twee toegewijde mensen die het beste van zichzelf geven met een sterke focus op interactie. Hierdoor voel je je erg betrokken en dat maakt de leercurve erg diepgaand. Heel inspirerend!"
Praktische informatie
Wanneer? Maandag 28 april 2025, van 09:00 tot 16:00
Waar? Brussel (exacte locatie nog te bepalen)
Deze sessie staat open voor leden van Fundraisers Belgium en fondsenwervers die werken in non-profit.