11.11.11 wint De Standaard Solidariteitsprijs 2024

De voorbije 10 jaar verdronken meer dan dertigduizend mensen in de Middellandse Zee, mede door een dodelijk Europees migratiebeleid. Zij verdienen beter dan gewenning en apathie. Beter dan straffeloosheid. Geef hen je verontwaardiging en je activisme. 11.11.11 doet met je mee. Met deze krachtige advertentie won 11.11.11 de 22ste editie van De Standaard Solidariteitsprijs! 

Met een beklijvende knipoog naar het iconische Nirvana-album Nevermind, toonden ze een zwarte baby - gemaakt door AI - die verdrinkt in de Middellandse Zee, met de vraag: ‘Nevermind?’. De jury was onder de indruk van hoe ze de spiegel voorhouden aan onverschilligheid van de mens: “Op het eerste gezicht een lieflijk, herkenbaar beeld” zo zegt de jury, “maar eigenlijk is het een stomp in de maag. Zo vestigde 11.11.11 de aandacht op een drama dat in de vergetelheid raakt.”

Lees meer over de advertentie op de website van 11.11.11.

Logo_Loterie_Horizontal_SAFEZONE_BASELINE_NL_CMYK-03

De activiteiten door Fundraisers Belgium worden mede mogelijk gemaakt dankzij de spelers van de Nationale Loterij.

Wordt jouw organisatie ook partner?

Fundraisers Belgium heeft een netwerk van partners die co-branden met ons
kwaliteitsnetwerk aan beslissingsnemers in de fondsenwervingswereld. Stuur een mail naar

info@fundraisersbelgium.be als je graag meer info wil over partnerschap met onze vereniging.